10 Mart 2015 Salı

Şeker Hamurundan Maket Pasta



Evet gördüğünüz gerçek değil :)
Şeker hamuruna bulaştığımdan beri kurabiye cupcake yanında şeker hamurlu pastalar da yapabiliyoken kızımın pastasını da kendim yapmak istedim malesef bu ebatta iki katlı bir pasta epey zaman alacaktı ve son iki gün yapılmalıydı herseyle kendim ilgilendiğim için yetiştirememrkten çekindim ve böyle bir çözüm yaptım kızımın pastasını ben yapacaktım hem de üç hafta önceden napayım yenmese de olurdu :) kakaolu düz bir pasta dağıttık tabi ki.

malzemeler:
istenilen ölçüde silindir strafor
streç folyo
margarin
şeker hamuru 

İnternetten maket pasta için satılan straforlardan aldım ebatlarım biraz büyüktü keskin kenarlı tercih ettim. Önce tabanı yaptım fon kartonu yapıştırıp kenarlarına kurdela geçtim

Her bir katı ayrı ayrı kapladım öncesinde streç filmle her yerini kapladım bu straforu daha sonra kullanmak isterseniz zarar görmesin diye şeker hamuruyla kaplamadan önce de yapışması için margarin sürdüm . 

Ebatlarım geniş ve yüksek olduğu için şeker hamurunu tek parça o büyüklükte açmak zor oldu eksik ve hatalı yerlerine göre şerit puantiye felan yaptım renk temam belliydi ama hatalara göre şekillendi biraz pastam

Bittikten sonra üç hafta olduğu gibi durdu serin bir yerde üzerine ince bir örtü atarak sakladım 

1 yorum:

  1. Merhaba ben straforu ıslak margarinli ve kuru olarak denedim hatta 2 farklı marka denedim yok kaplar kaplamaz heryerinden dökülüyor sanki hamur patır patır aşağıya düşüyor sizce neden olabilir straforlarim 15 e 10 25 e 10

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...