25 Temmuz 2014 Cuma

Sodalı Poğaça

malzemeler:(30-35 poğaça)
1 küp yaş maya -20 gr.( ben kuru instant maya kullandım 1 paket = 10 gr. ) 
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvı yağ 
1 sise soda / maden suyu = 200 ml. 
2 yemek kaşığı toz seker 
Bir miktar tuz 
Alabildiği kadar un ( ben tam olarak 750 gr. Un kullandım ) 

İç malzeme; 
Nasıl arzu ederseniz oyle 
ben peynirli maydonozlu yaptım

yapılışı:
Ilık sütün içine 2 yk şekeri koyup üstüne de kuru mayayı dökün
Mayayı karıştırarak eritin
Sıvı yağ ve sodayı da döküp tekrar karıştırın
Üzerine de aldığı kadar un ekleyin Ekleme yaparken dikkatli davranın azar azar ekleyin ben ortalama 3.5 su bardağı un kullandım
Karışım yoğurarak toplanmış hamur haline getirin sonra 40 dk. Kadar bekletin ( kapalı kapta yada sararak)
Daha sonra elinizle ufak bezeler alıp açıp içine istediğiniz harcı koyup yuvarlak ya da arzu ettiğiniz şekilde poğaçaları şekillendirin
Ustlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpin tepsiyi 30 dk. Bekletin , tepsi mayası olsun. 
Daha sonra 170 derece fırında pişiriyoruz. Bende 25-30 dk. Da pişti. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...