21 Şubat 2015 Cumartesi

Fırında Patates Dolması

malzemeler:
6 adet orta boy patates
100 gr kıyma 
1 küçük soğan 
1adet yeşil sivri biber
yarım kırmızı biber
isteğe bağlı bi çorba kaşığı pirinç ( ben kullanmadım)
2 adet orta boy domates
1 yemek kaşığı salça 
tuz karabiber 
rendelenmiş kaşar 
maydanoz
taze nane

yapılışı:
soğan ve biberleri yemeklik doğrayın sıvı yağda soreleyin kıymayı ekleyin kavrulmaya yakın tuz ve baharatları atın en son kabuğu soyulmuş minik doğranmış bir adet domatesi ekleyin suyunu cekince iç harcınız hazır doğranmış maydanoz ve taze naneyi harcı ocaktan alınca sıcakkrn ekleyin.. iç harca pirinç koymak istiyorsanız yıkadığınız pirinci 20 dk sıcak suda bekletip süzün ve pişmiş harca çiğ olarak ekleyin .
patateslerin kabuğunu ince soyun tepelerini biraz keserek düzleyin her birini avuç içinize alıp kabak oyacağıyla oyarak harc koymak için yer açın bu işlemi yaparken avucunuzla destekleyinki çatlamasın . işlem bitince yıkayın tuzlayın ,ben tuzlu suda biraz ,iyice erimeden haşlayıp borcama dizdim dibini sıvı yağladım.180-190* kızgın fırına verdim 15 dk sonra cıkarıp harç doldurdum salçalı su hazırlayıp içine doğranmış domattes ekleyip altına döktüm tekrar fırına verdim  kızarınca son iki üç dakika rendelenmiş kaşar serptim, harcı baştan koyarsanız patatesler kızarana harc kurur dibine suyu baştan koyarsanız patateslerin dipleri yumuşar dağılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...