16 Haziran 2014 Pazartesi

Şeker Hamurundan Ev Hanımı Konseptli Butik Pasta

Özlemin doğumgünü için hazırladığım butik pasta
pandispanya malzemeleri :
 6 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2-2.5 bardağı un
1.5 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
kakaolu yapmak isterseniz 2 tatlı kaşığı
2 yemek kaşığı sıvı yağ

ganaj için 
200 gr krema
250 gr küvertür çukulata

ara kreması
2 yumurta sarısı
3 su bardağı süt 
1 yemek kaşığı un
2 çay bardağı şeker
2 tatlı kaşığı mısır nişastası
isteğe bağlı kakao 
muz
püf noktalar :
 yumurta beyazı ve aklarını ayırarak da 
bu tarifi daha zahmetli bir şekilde uyguladım bana göre arada bir fark yok
yağ kullanılmayan tarifi de yaptım kek katlara ayrılırken dağılıyor
süt kesinlikle koymayın yumuşak bir pandispanya asla şeker hamurunuzu ve dekorlarınızı taşımaz
kelepçeli kalıbınızı yağlamayın ki pandispanyamız kalıba tutunarak kabarsın


yapılışı :

klasik derin kabımızda yumurta ve şekerimizi ( şekeri 4 seferde ekleyin) köpürene kadar önce düşük daha sonra yüksek devirde mikserle çırpıyoruz sonra sıvı yağı vanilin kabartma tozunu ve yavaş yavaş aldığı kadar unu ekliyoruz bu aşamada yarım su bardağı un yerine yarım su bardağı nişasta kullanabilirsiniz bu pandispanyanızın daha uzun süre dayanmasını sağlar ama tad olarak benim hoşuma gitmiyor sanırım pastanelerin tercih ettiği bir yöntem
hamurumuzu kelepçeli kalıba yağlamadan direk dökelim (26 cm lik ) ve 180  * de 40-45 dk pişirelim 
pandispanyanızı kalıptan çıkarmadan ve süslemeden önce en az iki saat soğutun sakın ılıkken dilimlemeyin veya kat vermeyin
 ** peki yağlamadığımız kalıptan pandispanyamızı nasıl çıkartacağız?
bu aşamada pasta sıvama spatulaları yada düzgün yüzeyli geniş uzun bıçaklar yardımımıza koşuyor. ben sıvama spatulası nı  tercih ediyorum sivri olmadığı için kekikimi delmiyor 
 şöyle yapıyoruz kelepçe yi yan çevirin tekerlek gibi sol elinizle üstten bastırın sağ elinizle spatulayı kekin herhangi bir noktasından baslamak suretiyle kek ve kelepçe arasına sokup (fotodaki gibi) elinizi hiç kaldırmadan sol elle çemberi çevirerek tüm pastayı ayırın sonra da kelepçeyi tamamen açın. bu düzgün kenarlı şık bir pandispanya elde etmenizi sağlar. eğer çember 
kullanacaksanız tabanını yağlı kağıtla kenarlarını kıvırarak kaplayın önce yağlı 
kağıdı çıkarın daha sonra bu işlemi yapın
  
ganaj hazırlama : ganaj 
pandispanyamızın en dışını kaplayacağımız çukulata kremasadır
 diğer kremalardan farkı donarak 
sertleşmesidir böylece hem düzgün yüzeyli bir pastamız hemde şeker 
hamurunu taşıyacak bir tabanımız olur
şunu unutmayın krem şanti veya diğer kremalarla kapladığınız pastaları şeker hamuru ile süsleyenezsiniz ıslanır, alttan
 akar ve pastanız ezilir.
ganajı bir gece önceden hazırlayıp 
buzdolabında bekletin kullanmadan bir 
saat önce çıkarın nutella kıvamına gelince pastanın tüm dış yüzeyini 
bununla kaplayın ve dolapta dondurun 
tamamen sertleşince şeker hamuruyla kaplayacağız 
yapılışı kolay 250 gr küvertür çukulatayı 
parça halde alın bütün aldıysanız bıçakla yada rendeyle ufak parcalara ayırın 1 pkt 200 gr kremayı ocakta 
birkac kez göbek atana kadar ısıtıp ocaktan alın parca cukulatanın tamamını içine atıp homojen eriyene 
kadar hızla karıştırın ve dolapta dondurun unutmayın kullanmadan 1 saat önce dışarı çıkarıcaz ve kremayı 
asla fazla kaynatmayın sulanıyor

ara kat kreması ve süslemesi isteğe 
bağlı 
ben muz kullandım ve pandispanyamın katlarını sütle ıslattım 

krema yapılışı :
sırasız tüm malzemeyi tencerede karıştırın daha sonra ocağı açın orta 
ateşte fokurdayana kadar çırpma teliyle sürekli çırpın soğuyunca kullanın
  
artık pastamızı birleştireliriz: 
kelepçenin tabanına 
değen alt katı üste üst katın kümbetini keserek en alta koydum. kekin içe 
bakan kısımlarını sütle ıslattım arasına 
krema yı sürdüm 
buarada krema koyu gelirse yarım paket krem şanti hazırlayıp mixerle karıştırırsanız hafifler.pastanın en dışını üstünü yanlarını spatulayla sürülecek 
kıvama gelen ganajla kapladım sürünce akmayacak kıvamda olmalı.buzdolabında en az 4 saat 
dondurdum. pastam şeker hamuruna hazır




şeker hamuru ile kaplama :
evde yapmanızı önermem ben yaptım basit gibi görünsede epey oyalıyor ayrıca renkleri homojen olmuyor ve hazırından daha ucuza mal olmuyor
ben hazır şeker hamuru kullanıyorum 
 250 -500-1000 gr olarak satılıyor bir kg su 7-9 tl 250 gr 2.5 tl ana taban olarak kullanılacak şeker hamuru 500 gr yeterli 1 kg fazla geliyor
bu pastada ilk önce pembe tabanı açtım merdane ile pastamın üzerine bıraktım avuç içimle üst yüzeyini düzleştirerek yanlara doğru indim  siyah bantı biraz uzun dikdörtgen açarak rulo ile kenarları düzeltip yaptım 
Rakamları kurabiye kalıbıyla kestim. 
kurdelayı şeridi kıvırarak yaptım. Figürleri önceden yaptım
*** önemli : şeker hamurları birbirine su ve ya balla yapışır ben azıcık su sürüyorum bal akabiliyor leke oluyor
şeker hamurunu açarken mutlaka nişasta serpin yapışıyor. pasta bitince görünen şeker hamurlarını yumurta fırçasıyla nazikçe temizleyin
pastanızı sunum yapacağınız suplada hazırlamanızı öneririm taşırken zarar görme ihtimali yüksek






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...